16. veebruar 2018

5 Michael Phelpsi suurepärast harjumust mida peaks iga ujuja järgima

Michael Phelpsi nimi ei vaja kellelegi tutvustamist, sest tegemist on kõigi aegade parima ja edukaima ujujaga ajaloos. Kuigi medaleid võites tundub kõik väga lihtne, siis selle taga peituvat tööd ja vaeva on raske sõnadesse panna. 

23-kordsel olümpiavõitjal on palju suurepäraseid harjumusi mida ta on rakendanud alates 10. eluaastast ja millel on kahtlemata suur panus sellel kui edukas ta on enda karjääri jooksul olnud. Toon nüüd Teieni 5 Michael Phelpsi suurepärast harjumust mida peaks iga ujuja järgima.

1. Kirjuta üles enda eesmärgid ja hoia neid nähtavas kohas

Phelps kirjutas 11-aastase poisina endale üles, et tahab võita olümpiakulda. See oli tema kõige suurem eesmärk. Sinna vahele kirjutas ta väga palju teisi eesmärke mida ta tahab saavutada, et motivatsioon oleks alati laes. "Ma küll kirjutasin üles olümpiakulla, kuid ma ei mõelnud sellele kunagi," sõnas legendaarne ujuja. "Ma üritasin alati täita enda järgmist eesmärki ning järgmist kuni vastu tuli olümpiamängude kuldmedal." Kuigi eesmärk oli Phelpsil alati täita enda pisikesed eesmärgid, siis alateadvuses ringles alati ka suur eesmärk. Kuna ta hoidis neid nähtaval kohal, siis see tuletas talle alati meelde rohkem pingutada.

2. Ära kunagi kasuta fraasi "ma ei suuda"

Juba noorelt õpetas Phelpsi treener Bob Bowmani, et unusta ära fraas "ma ei suuda". See aitas aga Phelpsil avardada maailmavaadet ning uskuda, et ta suudab teha kõike mis ta tahab basseinis. "Lapsena ja noorukina ma alati mõtlesin nii suurelt kui võimalik ja unistasin nii suurelt kui unistada andis," rääkis Phelps karjäärile tagasi vaadates. Väga lihtne on treeningul alla anda ning mõelda, aga homme teen paremini/seda harjutust võtan lihtsamalt jne. Kui tahad jõuda kõige teravamasse tippu, siis fraasil "ma ei suuda" seal kohta ei ole. 

3. Edu nimel tuleb loobuda teatud asjadest

Ujumine on 24/7 spordiala ning pidevalt pead enda eest hoolitsema, et oleksid alati pidevas sõiduvees. Et olla edukas ujumises ei pea kogu muust elust loobuma, aga on teatud asju mis pead loovutama, et olla edukas. Igaühel on nendeks erinevad asjad, kuid selleks pead sa selles spordis valmis olema. "Et kogu tehtav töö treeningul raisku ei läheks, siis on elus vaja teha valikuid, mis on just sulle parim mitte teistele." sõnas Phelps. "Oskus kohaneda ja loobuda aeg ajalt teatud tegevustest on väga tähtis, et saavutada edu."

4. Ole tagasihoidlik ning kasuta negatiivsust enda kasuks

Michael Phelps ei ole kunagi suure hurraaga enda eesmärke ja plaane avaldanud. Ta on alati öelnud, et mul on omad eesmärgid mis tahaksin täita ning punkt. Ainult kõige lähedasemad inimesed teadsid tema tegelikke eesmärke. Ta ei ole kunagi kellegi ees ärplema hakkanud, et "olen temast parem" või "talle teen kindlasti ära" või "nüüd võidan nii palju kuldmedaleid". Talle alati meeldis kui keegi rääkis temast halvasti, sest ta kasutas seda negatiivsust enda kasuks. "Ma alati kuulasin kui keegi enne võistlust midagi hakkas minu kohta rääkima ning mulle väga meeldis see," lausus ta. "Mulle meeldis, et nad rääkisid ehk üleolevalt ning see motiveeris mind veelgi kiiremini ujuma."

5. Keskendu iseendale

"Ma ei saa kontrollida mida teised inimesed basseinis teevad seega ma olin alati mures enda pärast ja mures sellepärast mis mina pean tegema ning see töötas," lausus Phelps. Ta sai juba noorelt aru, et teiste ujujate pärast ei ole vaja pead vaevata vaid suunas kogu oma fookuse iseenda peale. Ainuke asi mis oli Phelpsi jaoks tähtis oli tema ise ning see mis tal on vaja teha, et olla edukas. 

PÜSIGE LAINEL!